خودرو mvm x55 پرو 2022-07-16
ام وی ام X55 پرو؛ بررسی مشخصات فنی مجله 777
بااینحال باید یادآور شد که ام وی ام X55 پرو درواقع نسخه فیسلیفت نسل اول خود محسوب میشود. برای بخش تجربه رانندگی، سؤالات متداول کاربران درخصوص این خودرو را پاسخ خواهیم داد تا در تصمیمگیری خرید به آنها کمک کرده باشیم. از بین تمامی خودروهای این برند، ام وی ام ایکس 55 و اکنون ام وی ام X55 پرو بالاترین رده را بین کراساوورهای این برند به خود اختصاص دادهاند.
بنابراین تا زمانی که ایکس 55 پرو را بیشازحد تحت فشار قرار ندهید، این خودرو قادر است عملکرد خود را در مسیرهایی با پوشش غیرآسفالت حفظ کند. مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه در شرایط تست ما حدود 10.5 لیتر بر صد کیلومتر برآورد شد که رقم مطلوبی برای رانندگی در شرایط پرفشار محسوب میشود. بااینحال اگر شما رانندگی آرام و به دور از هیجان را با این خودرو تجربه کنید، احتمال کاهش نرخ مصرف سوخت ترکیبی آن دور از انتظار نیست. تمرکز بیشتر روی ارگونومی و مدهای روز، باعث شدهاند تا طرح قبلی داشبورد که چندان مورد پسند همه نبود دگرگون شود. در این میان چری ابایی از کپی از برندهای معروف آلمانی هم نداشته و از نمایشگر مرکزی تا دریچههای تهویه و اهرم تعویض دنده را به سبک ژرمنها بازآفرینی کرده است.
طول این خودرو کم است و بهراحتی قادر به پارککردن آن در فضاهای کوچک خواهید بود. ترمزهای خودرو عملکرد مناسبی دارند و قادر به کنترل جثه 1.4 تنی خودرو هستند. بااینحال همچنان طول کوتاه و عرض زیاد برای ایکس 55 پرو مشکلساز شده است؛ چرا که هنگام ترمزهای شدید شاهد شیرجهزدن خودرو بهسمت جلو هستیم. تا زمانی که راننده پا را تا انتها روی پدال گاز فشار ندهد، دور موتور در سطح پایین نگه داشته میشود و بنابراین صدایی به درون کابین نفوذ نمیکند.
وظیفه انتقال قدرت در ام وی ام X55 پرو بر عهده گیربکس CVT قرار دارد که اگرچه از نظر کاهش مصرف سوخت عملکرد مناسبی دارد، اما شاید انتخاب ایده آلی برای یک کراس اوور با این ابعاد و وزن نیست. این نوع گیربکس به دلیل انتقال قدرت پیوسته، حس هیجان و شتاب گیری سریع را تا حد زیادی از بین می برد. همچنین در مسیرهای کوهستانی یا هنگام رانندگی های پر فشار، ممکن است عملکرد ضعیف تر و خسته کننده تری نسبت به گیربکس های اتوماتیک سنتی یا دوکلاچه ارائه دهد. در نمای جانبی، خطوط برجسته و نوارهای قرمز رنگ زیر بدنه، جلوه ای اسپرت به خودرو داده اند. رینگ های ۱۷ اینچی با طراحی مدرن و کالیپرهای ترمز قرمز رنگ نیز به جذابیت بصری این نما افزوده اند. اما در نمای عقب، تغییرات جزئی تر است؛ گرافیک جدید چراغ ها و اصلاحات مختصر دیفیوزر، تغییراتی هستند که هرچند چشمگیر نیستند، اما هماهنگی کلی را حفظ کرده اند.
اقاپرایددرسال اینمهه کشته میده کسی پاسخ گونیست.ماشین به این بعضی یامیگن مارفتیم پذیرش نشیدمچرادروغ میگید.من جمعه رفتم خیلی خلوت بودبرایاکسل عقب بازدیدانجام شدوبخداکلی ماروتحویل گرفتن. کلاستر موجود در صفحه کیلومتر بزرگتر شده و به قطر 10 اینچ رسیده تا اطلاعات حرکتی خواناتر شود. مانیتور مولتی مدیای ۱۰.۲۵ اینچی ام وی ام X55 پرو نیز به سبک خودروهای اروپایی از وسط داشبورد بیرون آمده و دید بهتری پیدا کرده است. من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی. سال 1396 کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینههای خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم.
همچنین پیشتر نیز اتفاقات مشابهی برای این خودرو در روسیه و مالزی افتاده بود. این اتفاق باعث نگرانی هایی درباره ایمنی خودرو و اعتماد به برند مدیران خودرو شد. در پی وقوع این حادثه، بررسی ها نشان داد که ایراد مربوط به یکی از قطعه سازان چری بوده و تنها تعدادی محدود از خودروها که این قطعه خاص را داشته اند دچار مشکل شده اند.
از طرفی محصولات جدیدتری نظیر لاماری ایما، فردا موتورز تی 5، فیدلیتی پرایم، دیگنیتی و برخی دیگر از محصولات کرهای رقبای جدی برای این خودرو هستند. بنابراین فروش رفتن این خودرو در بازار فعلی کمی برای محصول مدیران خودرو سخت خواهد بود. در مجموع این خودرو در مقایسه با نسخه قبلی، خودروی جذابتری به حساب میآید، اما پاشنه آشیل آن همان قیمت بالا در مقایسه با رقبا است. البته ممکن است مدیران خودرو تصمیم بگیرد تا این خودرو را با بهای کمتری عرضه کند. همانطور که مشاهده کردید، خودروی جدید کمپانی چری به خوبی توانسته فیس لیفت جدید و قابل قبولی را روانه بازار کند. قیمت این خودرو در بازار داخلی ما به احتمال زیاد نزدیک یک میلیارد تومان است.
قیمت بازار و کارخانه
طراحی داخل کابین ام وی ام X55 Pro بسیار شبیه به دیزاین داخل کابین تیگو ۷ پرو بوده و به نوعی نسخه کوچک شده آن به حساب می آید. در بخش رودری های ایکس ۵۵ پرو شاهد استفاده از متریال نرم هستیم که احساس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند. جدا از این موارد در بخش رودری از دوخت و خطوط قرمز استفاده شده که با طراحی و دیزاین داخل کابین این خودرو هماهنگ بوده و احساس هیجان را به سرنشینان القا می کند.
خدمات کارشناسی پردیس ماشین
ام وی ام X55 پرو با اینکه ظاهر عجیب و غریبی ندارد اما مشخصات فنی و امکانات قابل قبولی را نسبت به قیمت و رقبایش دارد و همین موضوع می تواند ارزش خرید این خودرو را نسبت به رقبایش بالا ببرد. این خودرو با توجه به به تیپ و کلاس طراحی خود رقبای مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به؛ فردا SX5، هایما S5، تیگارد X35، چانگان CS35 پلاس و یا حتی زوتی DL5 اشاره کرد. در ابتدای سال ۱۴۰۳ اکسل عقب یکی از خودروهای mvm x55 پرو شکست و این حادثه منجر به واژگونی خودرو در محور قم – کاشان شد.
خدا را شکر از لحاظ فنی هیچ گونه مشکلی نداشته به جز دوربین دنده عقب که چهار ماه است قطعه ندارند. در واقع مهندسان چری موفق شدهاند با کمترین هزینه و صرفاً با تعویض و اصلاح چند قسمت به چهرهای زیباتر و هماهنگتر از قبل دست یابند که با زبان طراحی جدید کمپانی نیز همخوانی کامل دارد. مثلاً جلوپنجره زیبای به اصطلاح کهکشانی جایگزین مدل قبلی شده و ترکیب آن با سپر جدید و دیلایتهای متفاوت، جلوهای جوانپسندانه به اتومبیل بخشیده است. ام وی ام پرو از لحاظ ظاهری نسبت به نسخه اصلی خود متفاوت به نظر میرسد و طراحان جلوپنجره و گرافیک کاسه چراغهای آن را تغییر دادهاند. در این طرح ایکس 22 پرو دنده ای با قیمت 962 میلیون و 700 هزار تومان به عنوان ارزان ترین و ایکس 55 پرو با قیمت یک میلیارد و 515 میلیون تومان به عنوان گران ترین خودرو در این طرح فروش مدیران خودرو حضور دارند. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است.
مدیرانخودرو تولید این کراساوور را از سال 1402 آغاز کرده و تا امروز ادامه دارد. با ورود به داخل کابین متوجه میشویم که به غیر از فرمان و چند بخش کوچک دیگر، سایر قسمتها کاملاً متحول شدهاند و هیچ شباهتی با نسخه قبلی ندارند. داشبورد باریکتر شده و با خطوط جذاب موازی، جلوهای به مراتب زیباتر از گذشته به دست آورده است. نمایشگر تبلتی میانی و نشانگرهای دیجیتال پشتآمپر در ترکیب با پنل لمسی سیستم تهویه و اهرم جدید تعویض دنده الکترونیکی، حالتی مدرن به کابین بخشیدهاند و چیدمان به اصطلاح مینیمالیستی کلیدها یادآور زبان طراحی جدید کمپانی چری است. ام وی ام X55 پرو با مجموعهای از امکانات رفاهی مدرن، تجربهای راحت و لذتبخش را برای سرنشینان فراهم میکند. این خودرو به سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای (Keyless) مجهز است و از سیستم تهویه دیجیتال با کنترل لمسی و دریچه تهویه عقب بهره میبرد.
کاتالوگ ایکس 55 پرو
شرکت مدیران خودرو اواخر سال 1398، یک کراساوور متوسط را به نام MVM X55 معرفی کرد. این خودرو که در بازار چین با نام چری تیگو x5 شناخته میشود البته در بازارهای دیگر مثل آمریکای جنوبی، روسیه و برخی کشورهای اروپای شرقی، با نام چری تیگو 4 شناسانده شد. با این حال تولید نسخه فیسلیفت این خودرو در سال 1401 باعث شد مدیران خودرو عنوان جدید ام وی ام ایکس 55 پرو (MVM X55 PRO) را وارد بازار کند که با اقبال بیشتری هم مواجه شد.
این خودرو فعالیت خود را با عنوان چری تیگو 5x آغاز کرد که نسخه اسپرت، جوانپسند و البته ارزانتر از تیگو 5 اصلی بهحساب میآمد؛ بااینحال در اکثر بازارها، کراساوور جمعوجور چری را با نام تیگو 4 میشناسند. به بیان دیگر، این خودرو حد فاصل تیگو 3 (ام وی ام X33) و تیگو 5 در سبد محصولات چری است. بازار چین شرکت خودروسازی همچون چری دارد که محصولات این کمپانی را مدیران خودرو در ایران مونتاژ و راهی بازار میکند و از قضا با استقبال خوبی هم روبهرو میشود.
با معرفی X55 پرو، شرکت مدیران خودرو فرصتی تازه یافته تا علاوه بر جلب توجه خریداران، جایگاه خود را به عنوان یکی از فعال ترین شرکت های خودروسازی کشور مستحکم تر کند. چری تیگو 5x در سال ۲۰۱۷ وارد بازار چین شد و سپس توسط مدیران خودرو در سال ۱۳۹۸ با نام ایکس55 به دست مشتریان ایرانی رسید. پس از معرفی نسل جدید چری تیگو 4 در چین و بازارهای صادراتی چری، این خودرو در سال 1401 نیز به بازار ایران رسید. پیشرانه این خودرو در مقایسه با نسل قبل بدون تغییر باقی مانده است اما نسل جدید گیربکس CVT چری و همچنین بهروزرسانیها در نمای داخلی، از آن خودرویی بهتر ساختهاند. از سوی دیگر، اکنون تیگو 5 و تیگو 7 نیز از چرخه تولید حذف شدهاند و این خودرو با رقبایی از خانواده خود روبهرو نیست. بنابراین حداقل روی کاغذ، نسخه پرو شانس موفقیت بیشتری نسبت به نسل پیشین خود دارد.
ترکیب فرم هاچبک کراس با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر و گیربکس CVT نتوانست برای خریداران ایرانی متقاعدکننده باشد. علاوه بر این مسئله، مشتریان مدیران خودرو در آن زمان قادر بودند با صرف هزینه تقریباً برابر، چری تیگو 5 یا چری تیگو 7 را خریداری کنند. بروز برخی مشکلات فنی در نسل نخست ام وی ام X55 نیز سبب شد تا این خودرو حضور موفقی در بازار ایران نداشته باشد.
معرفی و نسل بندی خودرو کولئوس
ام وی ام X55 پرو در واقع نسخه بهروزرسانی شده از مدل ساده قبلی میباشد که در آن جدا از فیسلیفت ظاهری، تغییرات گستردهای در داخل کابین، مشخصات فنی و برخی از آپشنها صورت گرفته تا با خودرویی کاملتر و بهتر روبرو باشیم. مثلاً جلوپنجره جدید در ترکیب با برخی تغییرات ظاهری دیگر چهرهای اسپرتتر و شکیلتر به خودرو بخشیدهاند و داشبورد کاملاً متفاوت و امکانات مناسب خودرو حس مواجهه با یک خودرو مدرن را به انسان منتقل مینمایند. افزایش قدرت موتور به 156 اسببخار و رسیدن گشتاور به 230 نیوتنمتر نیز باعث شده نسخه پرو به وضوح قویتر ظاهر شود تا بدین صورت لذت رانندگی پایینتر سیستم انتقال قدرت به نوعی جبران گردد. به طور کلی طراحی MVM X55 PRO به نسل قبلی خود وفادار بوده و در بخش طراحی ظاهری شاهد تغییرات اندکی نسبت به نسل قبلی این خودرو هستیم. طراحی نمای جلو ام وی ام ایکس ۵۵ پرو از الگو های طراحی روز پیروی نمی کند و به طور کلی ظاهر به نسبت ساده ای در این نما دارد.
قیمت کارخانه محصولات کرمان موتور
یکی از جدیدترین محصولات این برند برای بازار ایران ام وی ام ایکس 55 پرو است که ما در دیجیاتو آن را بهطور دقیق بررسی کردهایم. پس اگر قصد مطالعه نسخهای جامع و کامل از بررسی ام وی ام X55 پرو را دارید، در ادامه متن با ما همراه شوید. البته نمای عقب نیز دور از تغییر و تحولات نمانده است و در قسمت سپر عقب و گرافیک داخلی چراغها شاهد تحولات مثبتی هستیم. هماکنون کابین داخلی مجهز به یک داشبورد جدید شده که شباهتهای زیادی به چری تیگو 7 است و مسلما زمانی که سرنشینان به آن توجه کنند متوجه زیبایی هر چه بیشتر آن میشوند.
جعبه دنده ام وی ام ایکس 55 پرو (X55 pro) در مقایسه با مدل پیشین این خودرو بهکلی عوض شده است. حالا یک گیربکس ۹ سرعته CVT جای جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه قبلی را گرفته است. این جعبه دنده در حال حاضر روی چری آریزو ۶ و ام وی ام X22 پرو نیز حضور دارد و در آینده چری تیگو ۷ پرو نیز از آن استفاده خواهد کرد. ام وی ام X55 پرو از همان موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ قبل استفاده میکند با این تفاوت که قدرت آن از ۱۴۷ به ۱۵۶ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. همچنین بیشترین گشتاور حاصل از این موتور نیز از ۲۱۰ به ۲۳۰ نیوتن متر ارتقا یافته است.
امکانات رفاهی و ایمنی ایکس 55 پرو
در کنار یک دکمه استارت و ورود بدون کلید، کلید خودروی MVM X55 pro بهطور خودکار خودرو را در فاصله 1.5 متری باز میکند و در فاصله 2 متری آن را قفل میکند - در زمان شما صرفهجویی میکند و ایمنی شما را بهبود میبخشد. صفحه نمایش ابزار با وضوح بالا MVM X55 pro با صفحه دیگر خودرو تعامل دارد و تمام اطلاعات هشدار و رانندگی مورد نیاز شما و همچنین اطلاعات صوتی، چند رسانه ای و ارتباطی را نمایش می دهد، بنابراین نیازی نیست در حین رانندگی به صفحه های مختلف نگاه کنید. فناوری MVM X55 pro با یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی LCD، مجهز به فرآیند IML (در قالب برچسب زدن)، صفحه نمایش لمسی خازنی، بازخورد صدا و یک دکمه فیزیکی شروع می شود. 9CVT سرعته با تعویض دنده های شبیه سازی شده دارای 97 درصد راندمان انتقال و شتاب نرم است. MVM X55 pro با داشتن 34 فضای ذخیره سازی، از جمله یک تکیه گاه مرکزی کشویی فوق العاده راحت و رو به جلو که با زاویه باز بزرگ برای دسترسی راحت تر طراحی شده است، به هم ریختگی را به خاطره ای دور تبدیل می کند. سه کانتور بدنه MVM X55 pro نه تنها حس قدرت ورزشی را ایجاد می کند، بلکه جریان هوا را برای اطمینان از ثبات کلی هدایت می کند.
علاوه بر این, گیربکس 9 سرعته CVT این خودرو, توانایی شبیه سازی تعویض دنده های یک گیربکس اتوماتیک سنتی را دارد, به این معنی که راننده حس بهتری از تعویض دنده ها تجربه می کند و از شتاب گیری یکنواخت لذت می برد. همچنین, بهره گیری از سیستم های هوشمند مدیریت پیشرانه باعث شده است که شتاب گیری خودرو در مسیر های مختلف بهینه باشد و در هنگام رانندگی شهری مصرف سوخت در کمترین میزان باقی بماند. اگر به دنبال خودرویی باکیفیت، مجهز به فناوریهای روز و طراحی مدرن هستید، ام وی ام X55 پرو میتواند یکی از بهترین گزینههای شما باشد. این کراساوور با بهرهگیری از امکانات رفاهی و ایمنی پیشرفته، تجربهای منحصر به فرد را برای رانندگان فراهم میکند.
نسخه فعلی ام وی ام ایکس 55 از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر بهره میبرد که میتواند قدرتی برابر با 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتنمتر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعت دو کلاچه خشک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخهای جلو را بر عهده دارد، اما مدیران خودرو اکنون قصد دارد ام وی ام X55 پرو را با گیربکس CVT و شبیه ساز تعویض دنده 9 سرعته به بازار عرضه کند. این گیربکس از ساختاری مشابه با گیربکس استفاده شده در خودروهای آریزو 5 جدید، آریزو 6 و تیگو 5 توربو بهره میبرد.
درب صندوق طراحی چند وجهی و بزرگی دارد که در قسمت پایین آن نیز محل نصب پلاک قرار گرفته است.سپر عقب با خطوط شکسته طراحی شده و در قسمت بالای آن که همرنگ با بدنه است دو چراغ مه شکن در دو طرف آن قرار دارد. قسمت زیرین سپر نیز به صورت مشکی رنگ طراحی شده و یک قاب نقرهای رنگ متشکل از دو جای اگزوز بشدت مصنوعی از جنس پلاستیک روی آن قرار گرفته است. اندازه نمایشگر روی داشبورد 25 در 10 اینچ است که به حالت ایستاده قرار گرفته و شکوه و عظمت خاصی را به کابین هدیه میدهد. متریال و کیفیت روکش چرمی میانی داشبورد بینظیر است و کیفیت کابین را یک پله بالاتر برده است. نوار قرمز رنگی که در نمای بیرونی از آن صحبت کردیم خوشبختانه درون کابین نیز به کار رفته و جلوه جذابی به محیط داخلی خودرو بخشیده است. صندوق عقب این خودرو 370 لیتر فضا دارد که برای خانوادههای پرجمعیت کوچک به نظر میرسد.
اجزای اصلی MVM X55 pro از فولاد بسیار مقاوم ساخته شده اند تا به طور موثر مقاومت در برابر ضربه را در صورت برخورد از جلو و جانبی بهبود بخشد و ایمنی همه سرنشینان را تضمین کند. MVM MVM X55 pro دارای ظرفیت بکسل 750 کیلوگرم بدون ترمز و 1300 کیلوگرم ترمز است.
سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. ام وی ام ایکس 55 پرو سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو دارد و بنابراین نباید از آن انتظار آفرود داشت. بنابراین در گذر از مسیرهای ناهموار، کشش آن حفظ میشود تا هر چهار چرخ روی زمین باقی بمانند.
هزینههای واقعی شارژ و نگهداری و تعمیر خودروی برقی در سال 1403
وجود کول باکس (Cool Box)، صندلی راننده ۶ حالته برقی و صندلی سرنشین جلو ۴ حالته دستی، راحتی بیشتری را برای سرنشینان فراهم میکند. روکشهای چرمی صندلیها در کنار قابلیت ایزوفیکس (ISOFIX) برای نصب ایمن صندلی کودک، بر راحتی و ایمنی این خودرو افزودهاند. همچنین، این خودرو دارای خروجی ۱۲ ولت، شارژر بیسیم، آینه وسط الکتروکرومیک، آینههای جانبی تاشو برقی با تنظیم برقی و گرمکن است. سقف سانروف و پاور ویندوز نیز از دیگر امکاناتی هستند که تجربه رانندگی را برای سرنشینان این خودرو دلپذیرتر میکنند. در کاتالوگ رسمی این محصول به طور مستقیم حرفی از شتاب صفر تا صد زده نشده است. با توجه به میزان توان موتور و نسبت آن با وزن خودرو، احتمالا شتاب صفر تا صد ام وی ام ایکس ۵۵ پرو چیزی حدود ۱۱ تا ۱۱/۵ ثانیه خواهد بود.
هویت بصری جدید همراه اول رونمایی شد؛ ریبرند اپراتور اول در سی سالگی
سپر عقب و دیفیوزر این خودرو نیز طراحی مناسبی داشته و به طراحی اسپرت این خودرو کمک شایانی کرده اند. یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری قدرتمند در سرعت کم با قدرت مداوم در سرعت بالا، موتور و گیربکس تنفس طبیعی بادوام و قابل اعتماد MVM X55 pro باعث بازدهی سوخت عالی و رانندگی آسان تر با خروجی توان مستقیم بیشتر، راندمان انتقال بالاتر و پاسخ سریع تر تعویض دنده می شود. با سلام بنده تا کنون نزدیک کیلومتر با این خودرو رانندگی کردم و به گفته 5 تا نمایندگی که تا کنون رفتم بالاترین کیلومتری که تا الان ثبت کرده اند خودرو بنده بوده .
افزایش راندمان موتور بهمعنای بهرهمندی آن از سیستم تزریق سوخت پیشرفتهتر است. درنتیجه این پیشرانه با بنزین ایران که اکتان پایینتری نسبت به بنزین معمول در دیگر کشورها دارد، با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین اگر قصد دارید باک سوخت ایکس 55 پرو را با بنزین معمولی پر کنید، بایستی خود را به شنیدن صدای ناک عادت دهید. نکته جالب اینکه این خودرو یک نسخه تمام الکتریکی با باتریهای ۵۳.۶ کیلووات ساعتی و یک موتور برقی ۱۲۷ اسب بخاری و ۲۵۰ نیوتن متری دارد که شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتری را نیز طبق استاندارد NEDC ارائه میکند.
{همزمان با فیلترینگ در ایران، چینیها سرعت فیبر نوری را 10 هزار بار سریعتر کردند
|}ام وی ام X55 پرو کراس اوور کامپکت مدیران خودرو است که تحت نشان ام وی ام به فروش می رسد. همچنین بهکارگیری نوارهای قرمز رنگ درون کابین نیز هماهنگی مناسبی با نمای بیرونی پدید آورده است. درون صندوق عقب این خودرو حدود ۳۷۰ لیتر فضا یافت میشود که البته برای خانوادههای پرجمعیت کمی کوچک به نظر میرسد. طراحان ایکس 55 با حفظ استایل کلی، تغییرات جذابی در بدنه ایجاد کردند که X55 پرو پویاتر به نظر بیاید. استفاده از رینگهای جدید و گرافیک متفاوت برای چراغهای جلو، جلوپنجره کهکشانی و تریم قرمز به بدنه، حال و هوای تازهای به این خودرو بخشید. گیربکس CVT برای حفظ عملکرد اقتصادی و کاهش مصرف سوخت بهینه شده است، ازاینرو همواره فشار را روی موتور کاهش میدهد.
{ظاهر X55 Pro IE
|}نمای بیرونی ام وی ام ایکس 55 پرو دچار تغییرات جزئی و اندکی شده و این تغییرات منحصر در مواردی همچون جلوپنجره، سپر جلو و چراغهای روشنایی در روز شده است. در کل میتوان این تغییرات را مثبت ارزیابی کرد، زیرا ظاهر زیباتری به این خودرو بخشیده است. در سپر جلو و زیر جلوپنجرهای نوارهای قرمز رنگ زیبایی به کار رفته و همین نوارها باعث شده تا کراس اوور محبوب مدیران خودرو جلوهای اسپرتتر و جوانپسندتر از قبل به خود بگیرد. همچون سایر خودروهای کراس اوور این خودرو نیز مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ است و در نسخه پرو و این فیس لیفت همچنان موتور حفظ شده است. البته توان خروجی نسخه پرو به نسبت قبل دچار تغییراتی شده و هماکنون میتواند 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتنمتر گشتاور تولید کند.
MVM X55 pro با صفحه نمایش LCD شناور 10.25 اینچی UHD فوق شفاف با رزولوشن تا 1920x720، عملکردی نرم تر از تلفن همراه و طراحی رابط کاربر پسند مجهز به سه دستگاه، فناوری داخل کابین را به سطح بالاتری می برد. مجموعهای از تمها تا بتوانید یکی را انتخاب کنید که با خلق و خوی شما مطابقت دارد. با تنظیمات 4 جهته، فرمان چند منظوره MVM X55 pro تجربه رانندگی راحت تری را به شما می دهد. دکمه های چند منظوره برای سرگرمی صوتی، عملکرد صفحه ابزار صفحه رنگی، عملکرد تلفن بلوتوث، کروز کنترل و دکمه کنترل صوتی همیشه در دسترس هستند. سیستمهای ایمنی دیگر مثل ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز، ترمز با نیروی کمکی، ترمز پارک برقی و اتو هُلد نیر در ام وی ام X55 پرو قرار دارد.
ام وی ام X55 پرو یک خودروی کراس اوور کوچک است که نسخه فیس لیفت ام وی ام X55 شرکت مدیران خودرو محسوب می شود. تقریبا اواخر سال 1400 بود که مدیران خودرو پس از عرضه ام وی ام X55 معمولی با نام ام وی ام X55 اکسلنت اسپرت، اعلام کرد که بزودی نسخه پرو این خودرورا رونمایی و به بازار عرضه خواهد کرد. سال های اخیر و خصوصا سال 1400 برای مدیران خودرو سال پر محصولی محسوب شده و در حال به نظر می رسد که مدیران خودرو با معرفی یک محصول پرو جدید قصد دارد تا بازار پر رونق کراس اوورها در ایران را متنوع تر کند. ام وی ام X55 پرو با بهرهگیری از مشخصات فنی قدرتمند، عملکردی قابلتوجه را در کلاس خود ارائه میدهد. این خودرو به گیربکس ۹ سرعته CVT مجهز است که تعویض دندهای نرم و بهینه را فراهم میکند. پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ با حجم ۱.۵ لیتر، توان تولید ۱۵۶ اسببخار قدرت و ۲۳۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد که شتابی معادل ۱۰.۵ ثانیه را برای این کراساوور فراهم میکند.
این هماهنگی باعث انتقال قدرت نرم, شتاب گیری بهتر و کاهش تاخیر های تعویض دنده می شود. X55 یکی از کراس اوور هایی بود که در سالهای عرضه، با اینکه ظاهر خوبی داشت اما با اقبال بسیار زیادی روبرو نشد و فروش چندانی نداشت. اما گروه مدیران خودرو به طور کامل بیخیال این خانواده نشد و X55 پرو را روانه بازار کرد که به نوعی فیس لیفت X55 است. ام وی ام ایکس ۵۵ پرو نسبت به نسل قبلی خود به جز تغییرات اندکی که در ظاهر خود دارد در بخش قوای محرکه خود نیز دستخوش تغییرات شده است. همچنین گیربکس دوکلاچه جای خود را به جعبه دنده اتوماتیک سی وی تی ۹ سرعته مشابه نمونه موجود در چری آریزو ۶ سپرده است.
همچنین میانگین مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو نیز کمتر از ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد میشود. با ورود به کابین ام وی ام X55 پرو، تغییرات گسترده و جذابی در مقایسه با نسخه قبلی به چشم می خورد. داشبورد با خطوط افقی باریک و چیدمان مینیمالیستی طراحی شده که زیبایی و مدرنیته را به نمایش می گذارد. نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، در مرکز داشبورد و بالای دریچه های تهویه قرار گرفته و حس مدرن بودن را به کابین می افزاید.
این گیربکس بهصورت مصنوعی 9 دنده را در اختیار راننده قرار میدهد و عملکرد بهتری نسبت به نسل پیشین گیربکسهای CVT چری دارد. جعبهدنده یادشده روی انواع مختلف خودروهای این برند همچون ام وی ام X22 پرو، آریزو 5 اسپرت و تیگو 7 پرو نصب شده است. این روزها محصولات مدیران خودرو به خودروهای مرسوم بازار ایران تبدیل شدهاند. تولید متوالی نسلهای مختلف از محصولات چری و عرضه انبوه آنها به بازار سبب شده است تا خودروهای ام وی ام نزد مشتریان ایرانی مقبول واقع شوند.
کراساوور ساب کامپکت ام وی ام X55 که در چین با نام تیگو 5X و در برخی دیگر از بازارها با نام تیگو ۴ به فروش میرسد، در ابتدا در سال ۲۰۱۷ در چین رونمایی شد. این خودرو درواقع برای پر کردن فاصله بین دو خودروی تیگو 3X (در ایران ام وی ام X22) و تیگو ۳ (در ایران ام وی ام X33) طراحی شده بود. البته این خودرو نسخه اسپرت تر تیگو ۵ نیز محسوب میشد و به همین دلیل نام آن را تیگو 5X گذاشتند. قرار است این محصول تقریبا جدید در سال ۱۴۰۱ جا پای مدل قبلی بگذارد و با توجه به تغییرات مثبتی که روی آن صورتگرفته است، گمان میرود شرایط بهتری را در بازار ایران تجربه کند. مدیران خودرو و مسئولان شرکت چری قصد ندارند به این راحتی بازار X55 را به حریفان آن واگذار کنند؛ پس با وارد کردن نسخه جدید موسوم به ایکس ۵۵ پرو به میدان، برای رقیبان خط و نشانی پررنگتر کشیدهاند.
بررسی خودرو mvm 315