سوالات جدیدی درباره فیلم سینمایی ویلای ساحلی پاسخ داده شد و چرا باید هر کلمه این گزارش را بخوانید

پس از سرقت و فرار دزدان فیلم قطع میشود به تلگراف خانه که دخترکی مأمور مضروب را به هوش میآورد. آنها رابطه عاشقانه ای را آغاز میکند؛ و در خانه باب با همبستر شدن با هم، رابطه جنسی پرشور و حرارتی را تجربه و تکرار میکنند. البته این نسخه را نسخه تدوین شده فیلمساز هم مینامند، چون کم و بیش حاوی دیدگاه فیلمساز از فیلم است و هنوز چندان مورد مداخله کس دیگری قرار نگرفتهاست. اولین بار رابرت پاول فیلمساز بریتانیایی در سال ۱۸۹۸ در فیلم کوتاه یک دقیقهای از بیش از یک نما استفاده کرد. از نظر پرکینز، تدوین به فیلمساز اجازه میدهد تا با آزادی عمل، هر بخش از فیلم را به دقت شکل دهد. در تابستان ۱۹۳۸ میرون سلزنیک (برادر دیوید سلزنیک) با الکساندر کوردا که با لی قرارداد داشت، مذاکره میکنند و سرانجام میرون سلزنیک ترتیبی میدهد در شب ۱۰ دسامبر ۱۹۳۸، ویوین لی با دیوید سلزنیک، اولین بار همدیگر را ملاقات کنند. میری توضیح میدهد که اصلاً همبسترشدن و سکس دیشب اِستیسی و زَک برایش مهم نبودهاست. هنگامی که تداوم به درستی حفظ شود، بیننده میتواند بر روی محتوای داستان تمرکز کند و از جزئیات فنی غافل شود. تأکید بازن بر روابط فضایی و مکانی و حفظِ تدوام این دو عامل در رابطه با «واقعنمایی» نماهاست؛ این در حالی است که توانایی بازنمایی واقعیت و تداوم «مکانی، فضایی» را از امکانات «میزانْسن» میداند.

آنیا تیلر-جوی نقش جوانی شخصیت فیوریوسا را در این سرآغاز بر فیلم مد مکس: جاده خشم Mad Max: Fury Road - که تا اینجا یکی از بهترین فیلمهای سده است - بازی میکند. از توالی و پیوند این دو نما بیننده اینطور برداشت میکند که این دو وارد نمایشگاه شدهاند. این تکنیک به ایجاد یک حس پیوستگی و همبستگی در طول فیلم کمک میکند. شباهت: تکرار یک عنصر بصری، مانند یک شیء یا حرکت، در دو نمای متوالی، به ایجاد حس پیوستگی کمک میکند. حفظ تداوم: تدوین تداومی به دنبال ایجاد یک جریان روان و طبیعی بین نماها است. شکستن تداوم: در برخی موارد، به دلایل دراماتیک یا هنری، ممکن است به طور عمدی تداوم شکسته شود. حفظ تداوم به بیننده کمک میکند تا به راحتی داستان را دنبال کرده و در جریان رویدادها قرار گیرد. پرده سینما همان اوج و فرودهای تخیل خودمان را باز میتاباند؛ تخیلی که از واقعیتی تغذیه میکند که قرار است جایگزین آن گردد؛ یعنی داستان فیلم از تجربهای زاده میشود که تخیل ما از آن فراتر میرود؛ ولی آنچه که روی پرده تخیلی است باید همان فشردگی مکانی و فضایی امر واقعی را داشته باشد. برای مثال قابل شنیدن بودن یا نبودن گفت و گوها، ارائه موسیقی در لحظهای خاص از فیلم، بالا و پایین شدن حجم صداها، به گوش رسیدن صدای محیط و…

از لحاظ تدوین ما با پیوند نماها با استفاده از دیزالو (حل شدن تصویر نمای قبل در تصویر نمای بعد) برای بیان گذشت زمان روبرو هستیم. اما بهتدریج و بهویژه با مستحکمتر شدن پایههای نظام استودیویی اصطلاحات ژانری نیز طبقهبندی و قانونمندتر شدند. اگرچه به این مرحله، مونتاژ و ادیت هم گفته میشود، اما تدوین وجه هنری این مرحله است و مونتاژ و ادیت بیشتر به معنی استفاده از ابزار است. بایگانیشده از اصلی در ۲۹ اوت ۲۰۱۷. بایگانیشده از اصلی در ۸ دسامبر ۲۰۱۷. ۲۰۱۰-۱۱-۰۴. بایگانیشده از اصلی در فیلم سینمایی خوابم میاد ۸ دسامبر ۲۰۱۰. به عبارت دیگر، در این نوع تدوین، حجمها، فضاها و عمق تصاویر، نقش اصلی را در ایجاد معنا و ارتباط بین نماها ایفا میکنند. او با کنار هم قرار دادن یا حذف قطعات مختلف، میتواند ریتم، تن و معنا را در فیلم کنترل کند. تنابنده بازیگر حرفه ای است و می داند که ایفای چنین نقشی قطعا حساسیت های خاص خودش را دارد و با اتکا به این نکات، غرق در نقشش شده است، این مساله را در صحنه های مربوط به قتل و خفه کردن زنان خیابانی در بازی او به خوبی شاهد هستیم. دکتر منهتن در یک مصاحبه تلویزیونی به مبتلا کردن دوست دختر سابقش و همچنین افراد دیگری که قبل از سانحه علمی که آن قدرتهای فوقالعاده را به او بخشیدند با او کار میکردند، به سرطان متهم میشود.

فیلم مستند La Hora de los hornos (ساعت تنورها، از ۱۹۶۸) به کارگردانی اوکاتویو گتینو و فرناندو ای سولاناس، نسلی از فیلمسازران را تماماً تحت تأثیر خود قرار داد. در دنیای آینده، حکومتی بسیار خشن و مستبد وجود دارد که سیاست آن از بین بردن شورشها، جنگها و اعتراضات با استفاده از فرونشاندن احساسات و محو هیجانات است: کتابها، هنر و موسیقی بطور اکید ممنوع شدهاند و داشتن احساس جرمی است که مجازات مرگ دارد. آلبوم موسیقی متن این فیلم در تاریخ ۲۱ آبان ۱۳۹۵ از طریق صفحات رسمی فیلم در فضای مجازی وارد بازار شد. پس از آزادی از زندان با پیشنهاد دختر داخل ایرانش تصمیم به اجرای یک قطعه موسیقی در استانبول میکند. داستان فیلم درباره ژوبین است که برای دیدن مادربزرگش از لسآنجلس راهی تهران میشود. برش روی حرکت: در این تکنیک، برش در حین حرکت یک شیء یا شخص انجام میشود تا بیننده متوجه تغییر نما نشود.